Marketing-ul este un termen larg utilizat
pentru a descrie comunicarea dintre o companie și publicul consumator, care are
ca scop creșterea valorii companiei ori marfa sau, cel mai simplu, sa creasca
profilul companiei și produsele sau serviciile sale în mintea publicului.
Scopul marketing-ului este de a induce o schimbare de comportament în randul
publicului receptiv.
Definirea marketingului
Asociatia Americana de Marketing a oferit cea
mai recenta definitie a marketing-ului ca fiind "activitatea, setul de
instituții și procese pentru crearea, comunicarea, livrarea și schimbul de
oferte care au o valoare pentru clienti, parteneri, și societatea în general."
Tehnicile folosite in marketing includ alegerea
piețelor țintă printr-o analiză a pieței și segmentarea pieței, precum și
înțelegerea metodelor de influență asupra comportamentului consumatorului. Din
punct de vedere social, de introducere pe piață asigură legătura dintre
cerințele materiale ale societății și a modelelor sale economice de răspuns. In
acest mod de introducere pe piață, satisface aceste nevoi și dorește prin
dezvoltarea proceselor de schimb, dar totodata, și construirea unor relații pe
termen lung.
În cazul marketingului non-profit, scopul este
de a transmite un mesaj despre serviciile organizației pentru publicul
aplicabil. Guvernele se folosesc adesea de marketing pentru a comunica mesaje
cu un scop social, cum ar fi un mesaj de sănătate sau siguranța publică,
cetățenilor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu